Tuesday, September 25, 2007

På'n igjen

Ja så har vi startet et nytt skoleår, med nye elever. Det ble dessverre ikke noe videregående kurs 2 på Solør Design og Håndverk i år, men vi satser friskt videre med vg1, og håper vi får til et vg2 til neste høst. Uansett, ny klasse på vg1 betyr at vi starter med det samme om igjen. Vi legger opp til å lære elevene dokumentasjon med bilde og tekst på pc, og bruk av Fronter som innleverings- og formidlingskanal. Særlig gjelder dette Prosjekt til fordypning der flere av elevene satser på utplassering i bedrift som sin fordypning. Kravet er en rapport med tekst og bilde som skal leveres hvert halvår. Alle beskjeder og lignende må da gå over Fronter eller mail, da elevene som er utplassert ikke er på skolen i hele tatt på onsdager. Dette er den eneste dagen jeg er på Solør vgs i år. Noe av det som jeg bruker i nettverket må bli fra den andre skolen jeg arbeider på, Sentrum vgs. på Kongsvinger. Der har jeg tre klasser og alle har minst en time ikt i uka. Erfaringene og det jeg lærer gjennom nettverket blir derfor videreformidlet til to skoler, men samtidig blir det vanskeligere å komme på samlinger.

No comments: